Tillbaka till vardagen

Förra veckan tog semester slut för denna sommar. Det var med blandade känslor jag gick tillbaka till jobbet, känns alltid lite motigt efter semestern tycker jag. Väl där var det väldigt trevligt, på gott och ont. Jag ska nämligen byta yrkesbana, eller i alla fall prova byta. I höst ska jag plugga GIS, grafiska informationssystem. Det är en ettårig yrkesutbildning på distans. När jag studerar behöver jag inte ta ut några föräldradagar för att skydda min SGI, det är en stor fördel. Mitt jobb i nuläget är 10 mil bort, enkel resa. Det fungerar inte med lilla B. Om jag ska jobba när pappa J är hemma så innebär det att vi inte kommer ses nåt speciellt i veckorna, då han ju först jobbar borta och sen ska jag göra det. I nuläget finns inget jobb inom djursjukvården för mig inom bra avstånd till hemmet. Så efter mycket funderingar, velande och planerande så kände jag att jo, jag ger GIS:en en chans.
 
Så än så länge är det vanlig vardag, med ett välkänt jobb. Inom ett par veckor blir jag student. Känns konstigt men bra nu när jag bestämt mig.
Tyvärr har inte kroppen helt accepterat förändringen och jag får ångestpåslag då och då. Men det går förhoppningsvis över när studierna väl börjat.
 
För att jag ska hinna studera lite på dagtid så ska B börja hos dagmamma. Redan nästa vecka börjar inskolningen. Tror min ångest kommer en del över det med, även om logiken säger mig att det inte bör vara några bekymmer. Han var så nöjd när vi var där och kollade för några veckor sen. Och det är bara fyra timmar fyra dagar i veckan. Men att nån annan ska ta hand om min lilla älskling, det känns lite märkligt.

Kommentera här: