Planering

Vad vill jag ha ut av bloggen?
Jag vill få ur mig lite tankar, förhoppningsvis ha nån läsare som är intresserad av att följa det jag skriver och så vill jag kunna inspirera, ge hopp (tänker framförallt IVF då tex) och så vill jag ha det för att minnas. Lite som en öppen dagbok. Utan hemlisar då 😉.
 
Ska försöka komma tillbaka lite till att skriva om odlingarna, hönsen och trädgården. Mer än bara om barnet.
 
Planeringen för närmaste framtiden är dock bestämd. Typ.
Har tackat nej till att gå vad som verkar vara världens mest intressanta och roliga kurs via jobbet. Och har tackat nej till jobberbjudandet, trots lönen och förmånerna. Anledningen till bägge delar är att jag vill ha ett jobb närmare hemmet. Sonen är bara liten en gång. Jag vill dels inte att pappa och jag typ ska ha delad vårdnad och aldrig vara en familj tillsammans (han jobbar i grannlandet, sen när han kommer hem skulle jag åka och jobba). Dels vill jag inte att sonen ska ha ohemult långa dagar på dagis sen när han börjar där. Så då är jobb längre än typ 40 min bort uteslutet. 
Om ett par veckor har jag medarbetarsamtal på jobbet. Då ska jag begära tjänstledigt för studier, sen ska jag söka ett par yh-utbildningar och även lite lösa kurser. Måste plugga minst 50% för att skydda min SGI, men framförallt hoppas jag på att en yh-utbildning ska ge ett jobb i samband med att studierna är klara. Ett jobb med ok betalt, där jag orkar arbeta 60-80% utan problem och med en arbetsplats på lagom avstånd.
Bara hålla tummarna att jag får tjänstledigt och att jag kommer in på den utbildningen jag helst vill.

Kommentera här: